Vriendenkring Octopus

Mijn naam is Tom Van Campenhout, papa van Marieke en Felix.   Felix heeft de Octupus ondertussen wel al verlaten en is aan zijn middelbaar begonnen.

Met dat er jaarlijks kinderen naar het middelbaar gaan en dus onze school verlaten, zijn er ook vaders die afscheid moeten nemen van de ‘vriendenkring’.  Langs deze weg zijn wij op zoek naar nieuwe vrijwilligers om ons team te versterken.

Maar laat mij eerst even uitleggen wat de ‘vriendenkring’ is en allemaal doet.

In de eerste plaats ondersteunt de vriendenkring de activiteiten van het oudercomité en de school.  Voorbeelden zijn:  Het jaarlijks schoolfeest, tweedehandsbeurs, mosselfeest, warmst week en vele andere activiteiten.  Deze activiteiten vragen veel helpende handen en daar is het dat de ‘vriendenkring’ in bijspringt.  Op het schoolfeest bemannen wij de bar, pasta bar, dessert toog en doen wij de op -en afbraak van het schoolfeest. Hetzelfde kan gezegd worden over het mosselfeest.  Van het oudercomité krijgen wij dan bvb eens de vraag om tafels naar de turnzaal te brengen voor hun tweedehandsbeurs.

Wij vertegenwoordigen onze school ook door deel te nemen aan gemeentelijke -en buurtactiviteiten in Elzenstraat en Sint-Katelijne-Waver, zoals er zijn: De lichtstoet en Elzenstraat wintert.  Verder hebben wij ons eigen mobiel kraam gebouwd dat jullie waarschijnlijk al wel op het schoolfeest en op kerstmarkten  hebben zien staan.  Op de laatste ‘Elzenstraat wintert’ stonden wij er met ons kraam en verkochten we hamburgers en warme dranken.  De opbrengst van al deze activiteiten vloeit ook steeds terug naar de kinderen van onze school.

Wij zijn een toffe bende die af en toe eens afspreken om te brainstormen over activiteiten die we plannen.  Heb jij zin om deze bende te vervoegen, laat ons dan zeker iets weten.

Ons email adres: vriendenkringskwoctopus@gmail.com

Groeten en hopelijk tot binnenkort!